Általános rendelkezések

Szolgáltató adatai

Név: Farkas Márk egyéni vállalkozó
Székhely: Budapest, Magyarország
Adószám: 90990319-1-43
E-mail: info@markfarkas.hu
Telefon: +36 30 371 5204
Weboldal: https://markfarkas.hu

Hatály és alkalmazhatóság

Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a Farkas Márk egyéni vállalkozó által nyújtott valamennyi IT szolgáltatásra vonatkoznak, beleértve a weboldal készítést, szoftverfejlesztést, IT tanácsadást és kapcsolódó szolgáltatásokat.

ÁSZF módosítása

A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosításokról a Megrendelőket a weboldalon keresztül, vagy e-mailben tájékoztatjuk. A módosítások 15 nappal a közzététel után lépnek hatályba.

Utolsó frissítés

Jelen ÁSZF utolsó módosítása: 2025. január 27.

Szerződéskötés

Ajánlatkérés

A Megrendelő a weboldalon keresztül, e-mailben vagy telefonon kérheti szolgáltatásaink igénybevételét. Az ajánlatkérés nem kötelezi a Szolgáltatót szerződéskötésre.

Ajánlat és elfogadás

A Szolgáltató írásos ajánlatot küld, amely tartalmazza a szolgáltatás részletes leírását, határidőit és díjszabását. A szerződés a Megrendelő írásos elfogadásával jön létre.

Projekt specifikáció

Minden projekt esetében részletes specifikációt készítünk, amely tartalmazza a szolgáltatás pontos leírását, a várt eredményeket, határidőket és költségeket. Ez a dokumentum a szerződés része.

Módosítások kezelése

A projekt során felmerülő módosítási kérelmeket írásban kell jelezni. A módosítások többletköltségeit és határidő-változásokat előzetesen egyeztetjük és jóváhagyatjuk a Megrendelővel.

Szolgáltatások részletei

Weboldal készítés

Reszponzív, modern weboldal készítése, amely minden eszközön optimálisan működik. A szolgáltatás magában foglalja a tervezést, fejlesztést, tesztelést és az éles rendszerbe való telepítést.

Egyedi szoftverfejlesztés

Üzleti igényekhez szabott egyedi szoftverek fejlesztése. A folyamat magában foglalja az igényfelmérést, tervezést, fejlesztést, tesztelést és dokumentációt.

IT tanácsadás

Technológiai döntések támogatása, rendszerarchitektúra tervezése, teljesítményoptimalizálás és digitális transzformációs projektek vezetése.

Karbantartás és támogatás

Folyamatos technikai támogatás, rendszerfrissítések, biztonsági javítások és teljesítményoptimalizálás a projektátadás után is.

Teljesítés és határidők

Projektterv és mérföldkövek

Minden projekt esetében részletes projekttervet készítünk mérföldkövekkel. A határidőket a projekt komplexitása és a Megrendelő közreműködése alapján határozzuk meg.

Megrendelő közreműködési kötelezettsége

A Megrendelő köteles időben biztosítani a szükséges tartalmi elemeket, képeket, szövegeket és egyéb anyagokat. A Megrendelő késedelme módosíthatja a projekt határidejét.

Tesztelési és átadási folyamat

A kész projektet teszt környezetben mutatjuk be. A Megrendelő 5 munkanapon belül jelezheti esetleges kifogásait. Elfogadás után történik meg az éles rendszerbe való telepítés.

Vis maior

Szolgáltató nem tehető felelőssé olyan késedelemért, amely vis maior (működési zavar az interneten, szerver leállás, stb.) esemény következménye.

Díjszabás és fizetési feltételek

Árak és árajánlat

Az árak forintban értendőek, ÁFA-val együtt. Az árajánlat 30 napig érvényes, kivéve, ha másként jelezzük. Az árak a projekt komplexitásától függően változhatnak.

Fizetési ütemezés

Nagyobb projektek esetén részletfizetés lehetséges: 50% előleg a szerződéskötéskor, 50% a projekt átadásakor. Kisebb projektek esetén 100% előlegfizetés szükséges.

Fizetési határidő

A számlák fizetési határideje 8 nap. Késedelmes fizetés esetén késedelmi kamat számítható fel a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékben.

Visszatérítési policy

A projekt megkezdése után a befizetett összeg csak különleges esetekben térítendő vissza, kizárólag a Szolgáltató mulasztása miatt. A részletes feltételeket külön egyeztetjük.

Szerzői jogok és licencek

Forráskód tulajdonjog

A fejlesztett egyedi kód szerzői joga a teljes vételár befizetése után a Megrendelőre száll át. Harmadik fél által készített komponensek eredeti licencfeltételei továbbra is érvényesek.

Használt technológiák

A projektekben nyílt forráskódú és kereskedelmi technológiákat is használhatunk. A Megrendelőt tájékoztatjuk a használt licencekről és azok feltételeiről.

Portfólió használat

A Szolgáltató jogosult a készített munkákat portfóliójában, referenciáiban és marketing anyagaiban bemutatni, kivéve, ha a Megrendelő ezt írásban megtiltja.

Harmadik fél tartalmai

A Megrendelő felelős azért, hogy a szolgáltatott tartalmai (képek, szövegek, logók) ne sértsék harmadik fél szerzői jogait. Jogsértés esetén a Megrendelő kártérítésre kötelezett.

Garanciális feltételek

Garanciális időszak

A weboldal készítésre 6 hónap garancia vonatkozik az átadástól számítva. A garanciális javítások díjmentesek, ha a hiba a Szolgáltató mulasztásából ered.

Garanciális körbe tartozó hibák

Funkcionalitási hibák, kompatibilitási problémák, teljesítményproblémák, amennyiben ezek nem a Megrendelő vagy harmadik fél beavatkozásából erednek.

Garanciális körön kívüli esetek

Nem tartoznak a garanciába: szerver/hosting problémák, harmadik fél szolgáltatásainak változásai, a Megrendelő által végrehajtott módosítások következményei.

Hibajavítás menete

A hibák bejelentése írásban történik e-mailben. Kritikus hibák esetén 24 órán belül, egyéb hibák esetén 5 munkanapon belül válaszolunk és kezdjük meg a javítást.

Felelősség és kártérítés

Szolgáltató felelőssége

A Szolgáltató felelőssége a szerződésben foglalt szolgáltatások hibátlan teljesítésére korlátozódik. A kártérítési kötelezettség felső határa a projekt értékének 100%-a.

Megrendelő felelőssége

A Megrendelő felelős a szolgáltatott tartalmi elemek jogszerűségéért, valamint a projektben való aktív közreműködésért. Köteles biztosítani a szükséges hozzáféréseket.

Közvetett károk kizárása

A Szolgáltató nem vállal felelősséget közvetett károkért, elmaradt haszonért, vagy üzletmenet-kiesésért, kivéve, ha azt jogszabály kötelezően előírja.

Adatbiztonság

A Szolgáltató megteszi a szükséges technikai intézkedéseket az adatok védelme érdekében, de nem vállal felelősséget külső támadások vagy vis maior események következményeiért.

Szerződés megszűnése

Rendes felmondás

Mindkét fél jogosult a szerződést 30 napos felmondási idővel írásban felmondani. A felmondás időpontjáig végzett munkák díja megtérítendő.

Rendkívüli felmondás

Súlyos szerződésszegés esetén (pl. fizetési késedelem 30 napot meghaladóan) azonnali hatályú felmondás lehetséges. A már végzett munkák díja ekkor is megtérítendő.

Projekt átadása megszűnéskor

Szerződés megszűnése esetén a Szolgáltató köteles átadni az addig elkészült munkákat és anyagokat, amennyiben a díjazás rendezve van.

Tisztességes együttműködés

Szerződés megszűnésekor mindkét fél köteles az ügyfél érdekeit szem előtt tartva, tisztességesen együttműködni a projekt lezárásában.

Adatkezelés és titoktartás

Üzleti titok védelme

A Szolgáltató kötelezettséget vállal a Megrendelő üzleti titkaínak védelmére. A projekt során megismert bizalmas információkat harmadik féllel nem osztjuk meg.

Személyes adatok kezelése

A személyes adatok kezelése a hatályos adatvédelmi szabályozás szerint történik. Részletes tájékoztatás az Adatvédelmi Tájékoztatóban található.

Titoktartási kötelezettség időtartama

A titoktartási kötelezettség a szerződés megszűnése után is fennmarad, határidő nélkül, vagy az információ közismertté válásáig.

Adatbiztonság

A projektadatok biztonságos tárolása és kezelése érdekében megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket alkalmazunk.

Vis maior és rendkívüli körülmények

Vis maior események

Vis maior eseménynek minősül minden olyan körülmény, amely kívül esik a felek ellenőrzésén: természeti katasztrófa, háború, járvány, kormányzati intézkedések, stb.

Technikai akadályok

Ide tartoznak az internet és távközlési hálózatok működési zavarai, szerver leállások, harmadik fél szolgáltatásainak kiesése.

Következmények

Vis maior események esetén a teljesítési határidők meghosszabbodnak a vis maior időtartamával. Kártérítési kötelezettség nem áll fenn.

Értesítési kötelezettség

Vis maior esemény esetén a tudomásszerzéstől számított 48 órán belül tájékoztatjuk a Megrendelőt és közösen keressük a megoldást.

Vitarendezés és jogérvényesítés

Békés vitarendezés

Felmerülő vitás kérdések esetén elsődlegesen békés egyeztetésre törekszünk. Írásos egyeztetési eljárást kezdeményezünk a vita felmerülésekor.

Alternatív vitarendezés

Sikertelen egyeztetés esetén mediációs vagy választottbírósági eljárás lehetséges, mindkét fél megegyezése alapján.

Bírósági út

Peres eljárásra a Budapest Környéki Törvényszék kizárólagosan illetékes. A magyar jog az irányadó.

Fogyasztóvédelem

Fogyasztói szerződések esetén a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes bírósághoz is fordulhat, és igénybe veheti a fogyasztóvédelmi szervek szolgáltatásait.

Záró rendelkezések

Alkalmazandó jog

Jelen ÁSZF-re és az abból eredő jogviszonyokra a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvre és a vonatkozó szakágazati jogszabályokra.

Részleges érvénytelenség

Amennyiben jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelennek bizonyul, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. Az érvénytelen rendelkezést a felek a jogszabályoknak megfelelően módosítják.

Írásos forma

Jelen ÁSZF módosítása, valamint a belőle eredő kötelezettségvállalások csak írásos formában érvényesek. Az e-mail írásos formának minősül.

Kapcsolatfelvétel

Jelen ÁSZF-fel kapcsolatos kérdések esetén a megadott elérhetőségeken állunk rendelkezésre további tájékoztatás és egyeztetés céljából.

Kérdésed van a szerződési feltételekkel kapcsolatban?

Szívesen segítek tisztázni bármilyen kérdést!

Kapcsolatfelvétel